About Me

My photo
Nurul Amirah Binti Rosli. Major in Economy. Future Economist.

Sunday, March 10, 2013

Doa perlindung



Soal maruah merupakan satu perkara yang amat sensitif dan perlu dititikberatkan bagi golongan wanita. 

Justeru saya ingin kongsikan satu doa yang diajarkan oleh guru saya khas untuk mak saya, nenek, adik2 perempuan, kakak saya, kawan2 perempuan saya, bakal isteri saya dan semua kaum Hawa. 

Doa ini adalah doa sahih yang dibaca oleh Sarah, isteri Nabi Ibrahim yang menyebabkan para lelaki yang zalim termasuk rajanya sendiri melarikan diri.

Asalnya raja tersebut ingin merogol wanita tersebut (Sarah kalau tak silap), kemudian setelah wanita itu membaca doa ini raja tersebut rasa menggigil dan akhirnya tak jadi nak menganiayanya dan beredar dari situ. Kisah yang panjang dan menarik, diringkaskan.

Saya harap doa ini dapat diamalkan agar kita terhindar dari perkara-perkara yang tidak diingini dan sentiasa berada dalam rahmat & pelihara Allah. :)


No comments: