About Me

My photo
Nurul Amirah Binti Rosli. Major in Economy. Future Economist.

Saturday, June 25, 2011

menghantui

selepas lima hari aku berada di dalam kayangan yang tersergam indah
bersama keluarga
akhirnya pada hari ini hari ahad bersamaan 26 jun 2011 aku terpakse pulang ke lembah derita
dengan perasaan dan hati yang berat
sejak dari semalam aku rsah gelisah takut semua perasaan menghantui apabila dia masih menghubungi aku
aku menjadi takut setiap kali menerima panggilan darinya
aku semakin takut dan takut untuk pulang pada hari ni
aku takut semakin terluka
aku takut tidak mampu bertahan
aku takut aku lemah selemahnya
dan aku takut aku tidak bisa berpura bahagia gelak ketawa senyum mesra depan insan-insan
yang amat menyayangi ku
entah kenapa aku rase kan tiada lagi semangat untuk aku meneruskan pegajian ini
aku rasa aku tidak mampu untuk memberikan yang terbaik untuk ibu bapa ku
dan aku juga teramat takut dengan kelukaan walaupun aku setiap hari mencari kebahagian yang
akan kekal dengan ku
adakah aku mampu bertahan untuk satu semester sahaja lagi?
mampu kah aku menghadapi sekali lagi
ape yang aku mampu memohon padamu Ya Allah kau kuatkan aku
dan jangan sesekali aku nampak manusia itu.
aku telah memaafkan dia tapi cukup lah derita ku sampai sini,
kau hilangkan dia dan wanitaitu dari pandangan ku
kalau aku bole terus berlari dan berlari sembunyi di tempat tanpa bisa insan itu jejaki aku pasti akan
buat tapi aku xbisa
bantu aku ya Allah...
dugaan yang amat berat
takdir yang aku pahituntuk telan
dan kalau aku tahu dari dulu takdir yang kau tentukan ini pada mulanya bahagia dan akhirnya amat derita
akan ku mohon padamu untuk mengubah takdirmu
tapi aku tidak mampu kerana semua telah terjadi
dan bermula la episod hidup ku tidur ku yang sentiasa dihantui dengan kepedihan
ingin sekali aku pulang setiap minggu berada dalam pelukan ibu ku untuk lupakan dirinya

No comments: