About Me

My photo
Nurul Amirah Binti Rosli. Major in Economy. Future Economist.

Saturday, June 18, 2011

semakin hari semakin payah

menghintung hari
setiap hari pasti akan ku kira dan kira
untuk apa?
untuk menghilangkan sesak di dada
xmampu rasanya aku boleh teruskan semua ini
hampir setiap hari aku rasa beban yang aku tanggung makin berat
berat dalam segalanya
tapi kata ummi
kata ayah ini dugaan dan cabaran yang aku kena tempuh untuk berjaya dalam hidup
walaupun perit macam-macam dugaan yang datang tapi aku tetap kene kuat
kuat untuk menghabiskan diploma aku yang tinggal lagi dua sem sahaja
dan aku pun telah berada di tahun akhir
tapi subject yang aku ambil pada semester ini betul-betul menguji keimanan aku
kesemua nya bagaikan satu bala kerana tidak ku sangka sesusah ni
setiap hari ada sahaja tugasan yang aku dapat dan semuanya menyesak jiwa dan kepala
otak aku terpakse ku perah setiap hari untuk memahami kesemua subject
walaupun kadang-kadang aku menyerah
aku meniru copy dan paste bak kata orangputih gitu
tapi aku terpakse
terpakse untuk meneylamatkan diri dari di denda
dan aku terpakse belajar semula sendirian memahami
tentang costing
tentang akaun
tentang law
tentang tax
tentang critical thinking
tentang marketing
semuanya perlukan otak untuk memikirkan jalan penyelesaian
walaupun kadang-kadang aku letih
badan ku lemah
penyakit datang tanpa diundang
tapi aku terpakse juga meneruskan semua ini
kalau di izinkan kalau tiada tentangan oleh ummi dan ayah
tidak akan ku sambung ke peringkat ijazah
tapi aku tahu hanya dalam mimpi
ummi dan ayah akan tetap memakse
supaya aku tidak membebel tentang pekerjaan yang aku dapat xsetinggi mana hanya dgn diploma
tapi rezeki dimana-mana
belum tentu yang berkelulusan ijazah boleh mendapatkan kerja dengan mudah
mudah-mudahhan Allah permudahkan segala urusan aku..
semoga aku berjaya menghabiskan semua ini walaupun semakin hari semakin payah

No comments: