About Me

My photo
Nurul Amirah Binti Rosli. Major in Economy. Future Economist.

Saturday, June 25, 2011

terduduk

semua datang serentak
otak makin semak
semakin bertimpa-timpa
satu kesilapan
aku pulang
disana aku merana
disini aku derita
entah mahu lari kemana
entah mahu cari siapa
entah dimana aku meluah
entah kepada siapa aku percaya
jiwa resah
gelisah
hati ku kosong
hampa
kesepian
air mata jatuh dan jatuh
mengalir perlahan
senyum
tawa
penuh kepalsuan
tidak kerana dia
kerana keluarga
kerana segalanya
rumah
dunia segalanya
seperti hendak dimulakan sekali lagi
andai aku diberi peluang
ingin mati dan hidup kembali
tanpa sesiapa mengenali
cinta, ibu bapa, keluarga sentiasa menghantui
entah bila semua akan berakhir
diri lemah sakit terluka
apetah lagi derita melihat ibu menanggung derita
melihat ayah mengalir air mata
sakit seperti menikam dada
walau kadang kala aku rasa cinta hilang perit dia sgt terasa
tetapi penderitaan ibu ayah membuat ku hilang punca
ingin lari entah kemana
seperti mahu ghaib dari hidup insan yang memberi derita
tapi aku tidak mampu
semua telah tertulis untuk ku dan keluarga ku
ya Allah padamu aku bersujud padamu aku
memohon pertolongan
diriku kosong aku jatuh terduduk
memikirkan jalan penyelesaian

No comments: